donderdag 27 maart 2014

Hoefzweer (update)

Zondag merkte ik dat de hoefzweer die Lightning in december had, weer terug was. Hij had er toen een enorm gat in zijn hoef aan over gehouden dat wel dicht was, maar nog niet aangegroeid. Ondanks dat kwam de zweer er via de kroonrand uit.

Omdat ik een nieuw gat in zijn zool geen goed idee vond, besloot ik om in soda te weken totdat de zweer vanzelf open ging. Dan is dat een paar dagen pijnlijker, maar er is minder schade. Na drie keer weken, ging de zweer vanmorgen al open.

Links op de kroonrand is de zweer open. Links boven zie je nog
een stuk zool dat verder los is gekomen. Sterk spul, die soda!

Daarnaast had ik een klauwzak gekocht zodat ik niet meer naast hem met zijn voet in de emmer hoefde te staan. Hij doet dat braaf, maar zodra ik een meter wegloop, haalt hij zijn hoef eruit. Die heb ik vanavond voor het eerst gebruikt. Dat vond hij minder leuk, maar dat zal wel wennen. Voordeel was dat ik hem ondertussen kon poetsen en vast wat kon opruimen. Ik kreeg een paar "knarsentanden" naar mijn hoofd en hij probeerde de zak uit te schoppen... als paarden konden vloeken...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten